Speedad fyraåring

Idag har vi firat Timpans födelsedag. Egentligen tjuvstartade vi lite igår, men det var ju idag den riktiga födelsedagen var.

För fyra år sen låg Karro med krystvärkar i ena änden av en korridor på Akademiska. I andra änden, 150 meter därifrån, låg Tilda med cellgiftsdropp. Tur att mormor kunde komma från Västerås och vara med Tilda så att jag fick vara med när junior kom ut. Sen var det bara att knata tillbaka till dotra medans mor och son stannade på bb.

Det var fyra år sen det. Idag är han som lite större, fast han är vår lille pojk. Konstigt det där.
Tilda hade bestämt att hon skulle köpa en pistol hon sett på affären i present till lillebror, så då blev det så. Vi trodde i vår enfald att det skulle vara en liten fjantig plastmodell som inte låter så mycket. Inte ens nära... Nej, knallpulverpistol var det. Riktig bra till en grabb som är rädd för att vattenpistoler ska låta för mycket. Känns som att det kan bli lite gråt och tandagnisslan när han ska testa den första gången. Han ser lite nervös ut bara han tittar på den än så länge. Men det blir nog bra så småningom.

Och sen måste jag ge min kära fru lite cred också. Hon har roddat hela helgen plus idag med kalas, bak, städning, blodprov och en hel del annat, medans jag bara jobbat. Skönt för henne att jobba igen imorgon så hon får ta igen sig lite...
Och jag fortsätter min tolvdagars jobbperiod. Imorgon dag nr 9. Snart ledig! Men jag ska inte klaga, jag har tagit på mig en del extra dagar, man vet ju aldrig hur länge Tilda är pigg så hon orkar med skolan. Rätt som det är så blir det lite vab igen. Och sen är det roligt att jobba...
Ska i alla fall sluta tidigt på onsdag och gå på barnteater på Idre Fjäll. Pettson och Findus. Båda kidsen ville gå på det i fredags, men då fanns det tyvärr inte tid. Tur att det fanns fler chanser.

Nej, nu väntar tvätten på att hängas, sen ska det nog sovas.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hälsa och gratta lilleman från oss på Gotland...Nu kommer vi snart!! tjihoooo!

2010-03-16 @ 10:28:41
Postat av: Moa

Grattis Tim!

2010-03-16 @ 21:21:35
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0