Off we go

Ja veckan gick fort den med, så nu var det helt oförhappandes helg igen. En tredagars helg. Gött.
Väskan är packad och i morgon bär det av till Värmland. Karro är sugen på lite shopping, så det blir till att ta vägen om Sälen dit. Med lite tur är det hyfsat urplockat i skidshoparna efter sportloven, men det är väl att hoppas för mycket.
Har vi bara vatten när vi kommer fram så är jag nöjd.

Den här veckan har jag haft med mig praktikant på jobbet. Stackars lilla Amanda, hon har blivit lite mobbad hon... Men hon tyckte tydligen det var roligt i alla fall. Bara mor ser till att väcka henne på morgonen.
Bra praktikant i alla fall, vill göra saker hela tiden och sitter inte bara och tittar på. Såna har vi också haft...
Inte blev det sämre av att vi haft kalasväder några dagar. Man är lite bortskämd med jobb, när man kan åka skidor i kanonbackar och ha strålande sol som värmer sådär skönt.
Å andra sidan är det inte lika skönt en kall och blåsig dag i januari. Men det glömmer man liksom bort såhär på vårkanten.

Karro har varit stel i nacken och haft skallebank ett tag, och idag tog hon mod till sig och gick till ryggknäckaren. Två eller tre förskjutningar blev tillrättalagda, så nu ska det kanske bli lite bättre i hennes knopp. Jag är glad att jag har ont nere i ryggen så man slipper de där härliga knycken i huvudet. Men kanske skulle man träna ryggen lite så slipper man ha ont alls. Tål att tänka på.

Nu väntar nog en favorit i repris, inte helt omöjligt att man ligger på soffan och snarkar när frugan kommer hem i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0