Hej hopp fjälltopp

Sportloven avklarade, och idag var det studiedag på skolan. Snajdigt att förlänga lovet lite. Men imorgon drar det igång igen med skola och dagis. Länge sen de var där nu. Vi får väl se lite hur mycket Tilda orkar, det är ju inte värre än att man får åka och hämta henne om det går åt skogen.
Tim på dagis är nog däremot inget problem, han tycker nog snarare det ska bli roligt med lite andra att leka med förutom mor, far och en sleten syster.

Imorgon är det dags för Tilda att ta blodprov också, ett stick i fingret efter lunch, så jag får ta en timme ledigt mitt på dagen. Men det tar hon väldigt lätt på, hon tycker mest att det ska bli lite roligt att träffa syster Ingrid och härma hennes skånska. Kan väl aldrig tänka mig att det är hennes far som lärt henne det...

Och nu har det kommit lite vårväder hit också, det regnade till och med en skvätt idag. Inte på fjället men väl nere i byn. Kan inte hjälpa att jag börjar längta till bara vägar så man kan plocka fram cykeln igen. Tilda är också lite sugen på värme nu, hon fryser direkt hon kommer ut. Det har blivit lite taskig cirkulation i hennes händer och fötter efter alla behandlingar och mediciner. Tim däremot bara trivs när han kommer ut. Problemet är bara att få ut honom, han tror jämt att han ska ha jättetråkigt när han ska gå ut. Och Karro skulle nog mer än gärna ha sommar året om.

Tim hade kommit med fin kommentar när de var på affären idag. Det låg en ölburk på parkeringen, och när han såg den sa han: Mamma titta, där ligger det folköl!
Han är min grabb han.

Nähä, snart dags att duscha och däcka. Imorgon ringer uret 5:30.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ser fram emot påsk! Vi bara MÅSTE dricka vin och äta lite mat tillsammans! ska vi bestämma en dag redan nu...??? Bös...jaa. Vi kan vilken dag som helst förutom påskafton!



Kram!

2010-03-09 @ 08:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0