Yes wii could!

Övertala Karro alltså.Och det var inte ens svårt. Nästan så man kunde tro att Karro tänkt tanken förr. Så det blev en liten avstickare i Valbo idag. Men det var lögn i he--te att få tag på en extra handkontroll så här efter jul. Slut i fyra butiker och då gav vi upp. Får väl leta lite i Uppsala till veckan.

Jag har passat på att bli en halv tand fattigare också. Ja, är det inte det ena så är det det andra, sa kärringen när hon blödde näsblod.
Den gick sönder igår kväll när vi käkade. Sen blev det till att försöka få tag på tandläkare. Jag hade lite förhoppning om att kunna svänga in här eller i Särna idag när vi kom hem, men de hade stängt för helgen. Men jag hittade en i Uppsala, tvärs över gården. Fick komma in sju i morse, och han drog snällt ut den trasiga biten. Får väl fixa till det ordentligt framöver, men nu gör det inte ont i alla fall.

Igår blev det en heldag på sjukan. En stor del av dagen tillbringades på lekterapin. Där pysslade vi ihop en väska, och lyckades engagera hela personalen. En riktigt avancerad skapelse, där limpistolen var tvungen att tas fram innan allt satt ihop som det skulle. Får se om det kommer bilder under helgen, inga garantier dock. Gårdagen avslutades med en snabbsväng på stan.

Dagen idag började med ovan nämnda käftisbesök, följt av strålning. Gick bra idag också, och sen hemfärd. Kallt hela vägen, varmast var -14, utanför Falun. Kanske det kan vända snart? Ett väldans tjat om vädret, men det är ju nåt man kan gnälla på utan att göra nåt åt det...

Nu väntar kojhelg för mig och barnen, och jobbhelg för Karro. Men vi kan ju vara inne nu när det står en liten vit burk under tv:n. Det värsta är väl att jag har lite på att-göra-listan också.

Kommentarer
Postat av: Elenore

Kul att ni slog till och köpte ett Wii. Jag fick ett i julklapp (av en snäll sambo som säkert vill spela själv...) och första spelet kom med posten igår så här ska det spelas :-)

2010-01-09 @ 16:24:13
URL: http://hubbis.blogg.se/
Postat av: Helene

Har du funderat på att ge upp det där med mat? Verkar inte funka så bra för dig :-) Hoppas att det inte händer nåt mer märkligt nu, tandläkare är ju inte så kul. Ha det så gott i januarikylan!

2010-01-10 @ 18:59:09
Postat av: Moa

Kul att ni köpte Wii ;) Jag fick ett i julklapp och pappa köpte en extra handkontroll redan på annandagen, verkar som att ganska många gjorde samma sak... Men dom kommer väl snart in igen. Kram!

2010-01-10 @ 22:17:09
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Jennie

Wiii, var roligt!!!



Som jag sagt förut....håll dig till soppa!



Kramar!

2010-01-12 @ 15:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0