UUÄÄÄÄÄÄHHHH!!!!

Det är kanske så det låter när vi kommer hem imorgon, för nu kräks det på Kvarnvägen. Magsjuka har gått på dagis ett tag nu, och idag blev det Tim's (o)tur. Med lite tur är det bara en reaktion på andra dosen vaccin, som han fick igår, men det är nog att hoppas för mycket. Nej, det blir nog till att ställa in sig på turbobantning.

I Uppsala däremot kräks vi inte. Kanske galla på läkare bara... Jag hade med en hel hög frågor idag, eftersom det var sista läkarbesöket innan vi är klara. När jag talade om det fick jag en djup suck till svar och ett "Oj oj oj då". Bra början. Resten av tiden satt hon bara och sa att "det där kan ni ta med Falun", och var allmänt arrogant. Fick intrycket av att vi mest tog upp hennes tid, och att vi skulle vara nöjda med att bara träffa henne. Det stod ju faktiskt läkare på namnskylten... Jag fick bita mig lite i tungan och blev bara lite arg en gång. Bra jobbat Andreas!
Sen fick vi reda på att vi skulle träffa en neurolog direkt efter henne. Kvart över elva skulle han komma. När klockan blev halv tolv tröttnade jag och sa att vi gick ner på lekterapin, och att det var bara att ringa så kommer vi.
Kl 12 ringer de, och säger att det inte blir före lunch, "men vi hör av oss så snart vi får en tid". Det är då man förstår att det kan dröja.
Två timmar senare ringde jag och sa att vi har stråltid 15:30, så innan dess vore ju bra. Och att träffa läkare imorgon är inget alternativ, för då åker vi hem. Det tog tio minuter sen hade vi fått tid. Konstigt att man måste tjata om nåt de har haft möjlighet att planera sen november.
Den läkaren var å andra sidan bra, tur det.

Ja, det blev en sjukhusdag idag också bara för det. Större delen av den tillbringades som vanligt på lekterapin. och det blev stora kramkalaset när vi skulle gå därifrån. Tilda fick ett stort gosedjur i avskedspresent. Sen blev hon jätteledsen för hon kommer att sakna de så mycket, och vill att de ska flytta lekterapin till Idre istället.

Jag kom på att det finns blåtand i datorn, så jag kan ju bjussa på ett kort taget med telefonen idag!



Tilda med den lilla nallen. Den är döpt till "Mysis". Inte efter pappa...

Nu väntar sista natten i lägenheten, sen ska vi HEM!
Sist jag skrev så gick det så där, men hoppet är det sista som överger en säger de.

Kommentarer
Postat av: Bengt Olsson

VÄLKOMMNA hem och kör försiktigt!!!!!!!!

2010-01-15 @ 10:26:14
Postat av: Jennie

Har jag fattat det rätt att Tilda är färdig med sin strålning?!



Kram.

2010-01-15 @ 11:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0