Två dagar kvar

Om två dagar ska det börja jobbas igen. Satan i gatan så skönt det ska bli att få bidra lite till försörjningen av den här familjen. Missförstå mig rätt, jag är mer än gärna hemma/på sjukhus med Tilda när så behövs, men nu känns det bra att kunna börja med ett lite vanligare liv igen. Förhoppningsvis varar det längre än till MRT om två veckor. Men, som sagts förut, det är dåliga garantier på behandling av cancer.

Hade möte med rektor på skolan och för fritids idag ang resurs till Tilda, och det lät bra inför måndag när hon är tillbaka på "heltid" igen. Bara nån enstaka timme här och där som inte var helt spikad än. Det blir nog bra känns det som.

Sen återstår att se vad jag får för schema, men det löser sig kanske nästa vecka. Jag ska jobba måndag-fredag nästa vecka, sen får vi se vad som bjuds.
För tillfället får det nästan bli hur det vill med det så länge det blir till det bästa för barnen. Jag och Karro kanske inte blir lediga tillsammans innan slutet av april, men å andra sidan får Tilda vara hemma mera och vila sig. Och Tim kan man leka med ute hemma så att han inte känner sig helt åsidosatt. Svårt det där när man har ett barn som kräver mer tid än den andra, bara för att klara sig i dagliga livet.

Karro jobbar kväll igen, men nu har hon börjat göra lite comeback med skrivandet. Och framförallt med ritandet. Kan bara hoppas att barnen ärver hennes talang för det, jag kan inte ens rita ett streck så att det syns vad det är.

Nu blir det inga mer inlägg om Leksand, för i skrivande stund gör de sitt bästa att torska hemma mot Troja som ligger näst sist i serien.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det gör inget att du inte kan rita ett streck så att det syns ---- du kan trösta dig med att ditt skrivande är alldeles utmärkt,--- det är alltid lika kul att läsa det.

Hälningar Erhard och Gudrun

2010-01-28 @ 09:20:09
Postat av: Iliana

Håller med ovan. Andreas du kan skriva så kan Karro rita till:)

2010-01-28 @ 20:31:03
URL: http://iliana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0