Stråldag nr 29

Det var idag det. Och en strålande dag, inte ett moln på himlen på 45 mil. Varmt har det blivit också, bara -22 i morse när vi åkte hemifrån. Snart är sommaren här! Det gick så bra ner i dag att vi hade tre timmar på oss innan strålningen. Skönt att hinna handla och få in grejerna i lägenheten innan vi går upp till sjukan. Köpte årets första semlor och fikade på när vi kom hit. Lite väl tidigt kanske, men gott ändå. Och så hann vi in och köpa en till handkontroll, vi fick tag i den näst sista här. Till nästa jul tror jag att jag ska köpa upp ett lager och sälja dyrt på Blocket. "Den snabba", som Tilda kallar henne, jobbade idag, och då tar det allt som allt ca 20 minuter för att strålas. Annars kan det ta upp mot 20 minuter innan de har fått henne i något så när rätt läge, och sen kan de börja stråla. Det märks ganska väl vilka som jobbat ett tag. Efter sjukan blev det hem för mat och sen en dusch. Det är då jag märker att necessären är kvar hemma. Ringer hem, Tim svarar, jag frågar om han kan gå in på toaletten och kolla om den ligger kvar där, och får ett glatt Jaaaaaaaaaaa till svar. Så det blev till att göra sig en kvällspromenad till Hemköp för att inhandla lite tandborstar och tandkräm. Det man inte har i huvudet... Tilda har varit riktigt sliten idag. Hon sov två och en halv timme i bilen, och ändå däckar hon direkt hon lägger huvudet på kudden. I och för sig bra att hon somnar tidigt, för i morgon är det dags för gympa kl 10:15, sen strålning 12. Efter det blir det nog en lugn em hemma. Ska nog börja städa lite också, på fredag flyttar vi ju ut. Då har vi tid på strålningen 7:30, och innan dess har vi nog fullt upp att vakna...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja, det är ju klart att hon blir trött av strålningen. Det måste vara skitjobbigt för kroppen?! (vet ju inget om detta men jag antar att det måste vara det)



Tänker på er

2010-01-12 @ 15:40:25
Postat av: Moa

Ja jag kan också tänka mig att strålningen har sina biverkningar...

Jag tjuvstartade med semlor direkt när de kom efter nyår, man måste ju ta vara på tiden de finns, det är ju inte så många månader på året ;)

Kram!

2010-01-12 @ 16:52:30
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0