Fredagsmys

Nu sitter far och barn i soffan och kollar in Let's dance, Tildas absoluta favoritprogram på hela veckan. Hon har en favorit (Elin Kling), men hejar på alla som har fina klänningar. Det här med hur de dansar ägnar hon nog inte så mycket tid till.

Vi tog en vilodag från skola idag, det känns som hon behöver en långhelg inför nästa vecka. Och hon är lite sliten, ville inte ut och leka idag som hon annars brukar älska.
Och inte hade jag hjärta att ta med henne till farmor Gunhild som fyller 82 år idag. Vi får åka dit och gratulera en annan dag när hon är piggare.

Idag fick jag äntligen ta fram snöskottan igen, men det kom inga mängder, bara en dryg dm. Skulle inte göra nå't om det blev lite mer nu istället för i påsk. För nå'n gång lär det väl dimpa ner.
Det positiva med det är att det inte var så mycket snö på taket idag när jag fick ta fram stegen till sotarmurren som kommer till veckan.

Läste precis att Toyota ska återkalla en hög bilar för problem med gaspedalen. Den kan tydligen fastna. Avensis var naturligtvis med bland de drabbade. Var tvungen att ringa Karro och tala om det på en gång, så nu får nog jag ha den för mig själv ett tag. Inga höga odds på att hon åker SEAT fr o m imorgon...

Nähä, kanske dags att krypa till kojs snart om man ska klara tio timmar arbete imorgon, Man är ju inte direkt inne i rutinerna. Det var ju fem månader sen jag jobbade sist, och då klippte jag gräs.
Känns inte direkt som det gått så lång tid sen vi fick reda på att dotra hade fått återfall. I och för sig tur att den tiden går fort.

Ni gissar rätt, Karro jobbar kväll igen. Hon har lite kvällspass att ta igen, jobbade i stort sett bara dag när jag och Tilda var i Uppsala för att det skulle funka med dagis för Tim.
Kanske ska passa på att tala om att vi har suveräna arbetsgivare som har ställt upp helt och fullt sen Tilda blev sjuk, och förstår att än är det inte klart på långa vägar. Ett stort TACK till dem.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Gud vad läskigt med bilen!!! Hugah!



Arbetsgivare av den kalibern är guld värda i sådana situationer!



kram

2010-02-01 @ 10:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0