Danskdagen

Ja, vad ska man annars kalla en röd dag när det är vitt ute? Kallt som skam är det även här i Uppsala, -22 grader visar stocken i fönstret. Känns som -35... Och det är väl vad det är i Idre nu. Det är länge sen det var så kallt så länge, känns det som. Får hoppas att världens ledare inte ska ha något mer möte om global uppvärmning, så kanske det blir så att man kan vara ute i alla fall. Lite ironiskt är det, att när de möts för att diskutera åtgärder (gick väl sådär), så är det snökaos och rekordkallt lite överallt i världen.

Gårdagen började med rejäl sovmorgon och långfrukost. Tilda sov till halv tio, och det var mitt fel. Glömde totalt bort att ge henne cortison på kvällen. Inget farligt eftersom hon får låg dos, men man kan bli lite extra trött, sa el doctore.
Jo tack, jag märkte det. Ja ja, sen var hon pigg och glad som en lärka hela dagen.
Hade strålning mitt på dagen, sen tog vi en liten paus på lekterapin på em. Skulle egentligen behövt göra en sväng ner på stan i ett par affärer, men det kan vänta till i morgon om det finns tid över då.

Idag ska vi göra oss en sväng till Björklinge och hälsa på Linus och Noa. Förhoppningsvis har de mor eller far hemma också. Tilda längtar efter att leka med Noa, men det är synd att det är så kallt att det inte går att vara ute. Eller kanske inte förresten eftersom jag bara har jeans med mig. Vi är ju i södern!

Ska försöka göra bilen lite ful också. Måste nog sätta lite papp i grillen om vi ska komma hem på fredag. -40 grader och fartvinden när man åker i 90-100 kan inte vara helt optimalt för motorn.

Nu är stian skurad och locket lagt på brunnen. Även morgonkaffet intaget, så nu gör vi ett försök att ta oss till förorten.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag tycker att vi har kallt här på ön.... minus en grad.... =)

Hörde av Monica att det var över -30 i Idre.... brrrrr



Hälsa familjen!

2010-01-06 @ 12:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0