2/1 2010 och dags för nyårsmiddag!

Ja, vi tar nyåret idag istället. Karro har ju jobbat kväll både torsdag och fredag, men idag har vi varit hemma allihopa. Tur att värmeböljan på -10 grader har dragit förbi, och att det nu är runt -25 igen. Det är ju så roligt att vara inomhus...
Kvällens middag skulle vara inbakad fläskfilé, men att gå på affären i Idre efter nyår är som att gå i en rysk affär, så det fick bli lite ändringar i receptet. Crème brûlee fick vi ihop grejor till efter lite om och men, och ett telefonsamtal, i alla fall.

Sen väntar spelafton med Jossan och Tobbe. Två av fyra kommer säkert att trivas som fisken i vattnet. Inget Singstar ikväll dock.

Lite missnöjd att jag blev för sen för att köpa mer fyrverkerier idag, då hade det blivit ännu mera nyår, men man kan väl inte få allt. Och om inte annat är frugan nöjd med det... Jag och Tilda fick skjuta lite i förrgår, som tur var. Hon tycker att vi ska öppna fyrverkeriaffär och provskjuta allt som finns. Hon är smart hon.

Nyårsaftonens behållning stod barnen för när de tittade på "Grevinnan och betjänten". Tim låg mot bordet och skrattade så att tårarna rann, och Tilda satt och skrattade så hon skrek. Jag och pappsen, som var här och åt och drack, skrattade mer åt dem än åt tv:n. Obetalbart.

Och eftersom man är en riktig fotograf så fick kameran ligga kvar i väskan hela kvällen. Så blir det när Karro inte är hemma och påminner mig om att knäppa lite kort.

God fortsättning på det nya året. Och kom ihåg att det är i år det vänder. 2010 är Sivertsson's år, så håll i hatten!


Kommentarer
Postat av: Monica

Jag håller i hatten allt jag orkar, MÅSTE vara ert år i år.

2010-01-03 @ 16:02:30
Postat av: Iliana

Absolut att det är erat år!!

2010-01-05 @ 16:09:00
URL: http://iliana.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag har limmat fast min hatt... =) ni kan få mitt år om ni vill ....;-)



Kramar!

2010-01-06 @ 12:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0