Snöar det söderut?

Det gör det inte här. Än, i alla fall. Påskens sista dag bjöd på strålande sol sånär som på några moln mitt på dagen. En skön dag att jobba på, när man får vara ute. De som är här på semester verkade också trivas. Idre Fjäll liknade lite en myrstack på fm idag. Sen hade många hittat sin plats i solen, och satt och njöt. Ganska trångt i backen ändå, och jag vet inte om det varit så mycket folk nån påsk förut. Kul!

Nu har vi jobbat lite om varandra i några dagar igen, men eftersom Karro jobbade kväll i helgen kunde hon ju sitta ute och få lite färg hon med. Bra det, så är älsklingen go och gla när hon kommer hem...

Tomas och Carolina har varit uppe i helgen/veckan, så nu har T n' T fått leka och mysa lite. Vi har blivit bortskämda med god mat också, som vanligt när de är här. Inte helt fel att få varva mellan Wallenbergare och lammstek.

Nu väntar tre dagar dagis/fritids för kidsen innan det blir långhelg igen. Inget riktigt påsklov, men ändå lite.

Sen är det bara ytterligare en vecka kvar av denna vintersäsong. Satan i gatan vad fort det gått även i år. Men jag har å andra sidan inte jobbat mer än ett par månader heller. Början av vintern försvann på något vis...

Nähä, tillbaka till idag. När jag kom hem stod Karo och lagade mat, nyduschad och allmänt snygg. Såg sådär nöjd ut. Då kommer det ut, hon har plockat fram träningscykeln ur garderoben. Det var ju snällt, jag hade inget annat val än att sätta mig och trampa jag också. Man kan ju inte vara sämre. Så nu väntar förmodligen en kraftig träningsvärk på att smyga in i mina lår när jag sover. Oddset just nu är 1,01 på stubbar till ben imorgon.
Men imorgon kväll ska min kära fru på klädparty. Kanske ska passa på att trampa lite då också, så ligger jag före.
Det bästa var att cykelbyxorna inte hade krympt i vinter. De har haft den förmågan tidigare år. Återstår väl att se om tröjan fortfarande passar när man kan komma ut och trampa på riktig cykel om nån vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0