Åter till Uppsala

Får väl skriva ett sista inlägg innan vårdnaden av bloggen går tillbaka till min underbara fru.

Jag och Tim har varit ner och fått sprutan, så nu är det bara lite mackätning och packa in i bilen kvar. Lite besviken att bara Tim fick välja en leksak efter sprutan, nog såg det ut som om jag var räddast för den där nålen. Sprutor är inte riktigt min grej, fick sno emla-plåster av Tilda när jag skulle lämna blodprov sist...
Karro lite öm i armen idag efter sticket och har tydligen sovit lite si och så pga det. Tilda har tydligen inte samma problem som det lät. Själv skulle jag bli lite nöjd om överarmen sväller lite. Kul att få ha muskler nån gång...

I Uppsala skulle de antagligen gå iväg på studiebesök till strålningen idag, mer om det ikväll kanske. Som sagt, hoppas att hon är en liten hårding, vår prinsessa. Ska försöka få tag i kuratorn också, och se om vi kan lösa boendet för Karro och Tim. Har rummet på hotellet till på torsdag. Men det löser sig säkert. Är skönt att vara där båda två när det är dags för information från läkare om framtida behandling.
PÅ torsdag dags för att ta prov på hjärnvätska, och det vill de inte göra i shunten för då kan det följa med bakterier in. Så det blir lugnande mediciner och stick i ryggraden. Fy satan säger jag bara. En håller i och en sticker. Ser inte roligt ut. Efter det skulle de ta stygnen i huvudet också. Bara att hoppas att hon inte blir skrämd för livet. Men det är på torsdag det.

Köldchock när man klev utanför dörren i morse. -10 grader, och man fryser som en hund. Undrar hur det ska bli i vinter, för kallare lär det ju bli. Tänk att man ska frysa så varje höst, nån gång ska man väl vänja sig tycker jag.
Synd bara att det är mycket varmare på fjället, annars hade det blivit mycket snö.


Kommentarer
Postat av: Bengt Olsson

Kör försiktigt, vi tänker på er!

2009-11-10 @ 10:50:40
Postat av: Jennie

Fy vad hemskt! Hoppas att provtagningen går bra. Kör nu försiktigt!



Hälsa Upplandsbruttorna!

2009-11-10 @ 11:59:41
Postat av: Alex

Klart man ska vara där båda två, trodde det var en självklarhet.

Men det är det väl säkert inte.

Hon får utstå mycket nu Tilda inga roliga behandlingar men hon verkar vara en kämpe.

Det är bra det.

Tycker det funkar väldigt bra när du skriver du med Andreas.

Lycka till nu..o kör försiktigt

2009-11-10 @ 13:25:08
Postat av: Anna-I kampen mot barncancer

Lycka till med provtagningen, Lova fick ju ta ryggmärgsvätskan innan shuntOP, och ja det var väl inbte det roligaste hon hade gjort men det gick bra ändå som tur var.

2009-11-10 @ 21:26:12
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Sara

Tänker på er varje dag och gluttar in i bloggen för att se hur ni har det! Kämpa på! KRAM

2009-11-10 @ 21:54:48
Postat av: Monica

Håller med dig Andreas, du borde ju också fått en leksak, skittaskigt tycker jag. Håller fast i det jag skrev i tidigare inlägg att barn är starkare än vuxna. Du är ett levande bevis på det Andreas, hihihihi. Sköt om er och varandra.

2009-11-11 @ 16:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0