Hoppsan

Ja nån utbildning blev det inte. Grissjukan har hittat till Idre, och hypokondriker som man blivit vågade jag inte chansa. OK att Tilda och Karro fått vaccin idag och ska klara sig, men man har inte direkt lust att riskera att bli liggande framöver om/när behandlingar drar igång. Det räcker bra att ha Tilda att ta hand om då. Onödigt försiktigt kanske, men kurser finns det gott om. Barn har jag bara två... Funderade på att åka till Uppsala redan idag, och svänga in i Falun och få spruta, jag och Timpan också. Men de hade slut på vaccin så det blev nobben. Slut var det även i Uppsala när Tilda och Karro skulle få, men efter en del rundringning bland avdelningarna lyckades de skaka fram två doser. Och i morgon är det herrarnas tur. Kl 9 på distriktsmottagningen finns det till mig och Tim. Skönt att kunna slippa tänka på den biten mer.

 I morgon ska kanske Karro och Tilda till "strålningshuset" och titta och kanske provsitta. Läkarna på 95B hade pratat med de där borta idag, och fått reda på att strålningen inte bara tar 5-10 minuter per gång, utan snarare 20-30 minuter. Vi är inte helt säkra på att Tilda grejar att sitta fastspänd så länge utan narkos, och protonstrålning kunde de inte ge i narkos än så länge. Läste man lite mellan raderna kändes det som att de inte hade tillräckligt med personal för det. Ekonomi... Vi får helt enkelt hoppas på att hon är bra mycket tuffare än vi tror. Det fanns tydligen möjlighet att titta på film under tiden iaf, så det kanske går att avleda lite.

Lugn pyjamasdag i Idre idag. Vitt på marken ute, men inte har vi varit ute inte. Myste inne med bilbana och traktorer. Sen ville Tim vara doktor och operera bort en knöl från mitt huvud. Alla sätt att bearbeta på är bra, så det var bara att få lite sömnmedel och bli opererad.

Imorgon Lite bilåkande att se fram mot. 45 mil med oavbrutet prat från baksätet. Undrar var de generna kommer från? Sen får Karro tillbaka datorn och sin blogg. Kanske till och med har knäppt kort och kan lägga in, är ju inte varje dag nuförtiden. Mest beroende på att jag har kameran på sjukan och Karro datorn på hotellet.

Idag för första gången över 100 unika besökare! Så mycket folk känner vi ju inte ens... Kul hur som helst att så många tänker på Tilda och hur det går.

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej, jag är ny läsare, hittade hit via Anna-Marias (Lova) blogg :)



Hoppas att det går bra för Tilda, kommer fortsätta följa er!

2009-11-09 @ 21:25:15
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Anna-I kampen mot barncancer

Skyll på mig, jag länkade din blogg i mitt ett inlägg ^^ Hoppas det inte gör något för du har också en blogg som måste uppmärksammas. :-)

2009-11-09 @ 21:34:12
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är det konstaterat att det har, eller den har svininfluensa då? Eller bara någon som bara är riktigt dålig?

Trodde inte det fanns konstaterade svininfluense fall i länet än?!

2009-11-09 @ 21:56:31
Postat av: sanna

Du sköter dig fint Andreas med bloggandet, skönt att du och Tim fick tid imorgon bitti till sprutan. Kör försiktigt ner och hälsa till brudarna.

2009-11-09 @ 22:04:19
Postat av: Nettan

Nog känner ni en massa folk. Själv fastnade jag i bloggen när kusin Monika hade en länk till er. Tänker på er, Nettan och Tobias med familj.

2009-11-09 @ 22:10:17
URL: http://olofssonsliv.blogg.se/
Postat av: Ninni

Tänker på er:)

Å tycker inte alls du är "onödigt försiktig"

Känns som att det är en alldeles naturlig reaktion...ta det lugnt neröver nu å ge tjejerna en STOR kram från Idre:)

2009-11-10 @ 08:17:49
Postat av: Anki

Hej!!!

Skönt att höra att det inte blev någon feber på Tilda var rädd att ni fick vända direkt! Skönt att ni ska få spruta idag!!! Krama om er alla från oss!! Och jag tycker absolut att du gör rätt i att vara OTROLIGT försiktig med grissjukan!!

2009-11-10 @ 08:46:49
Postat av: Alex

Håller med alla, varför ta onödiga risker.

Skönt att det inte var feber för Tildas del.

Tackar för att ni delar med er hälsa o kör försiktigt.

2009-11-10 @ 09:33:58
Postat av: Monica

Håller med alla föregående läsare, barn är i många situationer tuffare än vi vuxna är. Ta hand om dig, Tim och brudarna. Kramar från oss på HSB.

2009-11-10 @ 09:43:24
Postat av: Jennie

Jag tycker heller inte att du är onödigt försiktig...hade det varit jag hade jag grävt ner mig i ngn bunker ngnstans... =)



Kör försiktigt ner och hälsa Tilda o frugan!

2009-11-10 @ 11:58:02
Postat av: Anna Richter

Jag tror visst att ni känner 100 personer, eller jag är helt övertygad om att det finns över 100 personer som sitter och tänker på er. Här är en! Tänker på er och håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra!

2009-11-10 @ 21:38:20
Postat av: Anna

Jag har nyss hittat er blogg via länk.

Skönt att Tildas behandling tycks gå bra.



Felix hälsar till sin klasskompis (eller skulle göra om han var vaken rättare sagt).

2009-11-12 @ 22:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0