Lördag

Det blev nya gardiner till vardagsrummet och nytt tyg på väggbonaden.
Tilda och Tim fick gå ut ett tag, jag satt inne och sydde. Tilda ritade med asfaltskritor på snön, det funkar bra. Men det var ganska kallt så de var inte ute så länge, när de kom in var de överallt och ville ha min uppmärksamhet hela tiden. Tillslut tröttnade de och började titta i böcker, då kom Tilda på att hon skulle pyssla. Hon hade sett en prinsess krona som hon ville göra. Inne på deras sovrum har hon saker som hon får använda när hon vill.
Efter ett tag gick jag in för att se hur det gick, Tilda klippte och tejpade och Tim hade somnat i sin säng.
Tur att det var lördag så jag kunde locka Tim att vakna, annars hade han aldrig somnat på kvällen.


Tildas teckning på snön


Tildas krona


Nya gardiner


Lika mönster men olika färger








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0