Strålning och julpyssel

Dag två av fem avklarad för den här veckan.

Gårdagens bilfärd gick från -2 grader och snö, till +7 och hällregn. Jag vet vad jag föredrar... Har varit ännu kallare hemma idag, vad jag förstår. Skönt att det äntligen börjar bli vinter. Här kom det i och för sig ungefär 63 snöflingor idag, men bättre än så blev det inte. När vi väl hann utanför dörrarna hade det blivit till regn.

Tilda börjar bli lite bekväm av sig, vill åka taxi till strålningen. Idag gjorde det inte så mycket med tanke på vädret, så vi får väl se i morgon hur det blir. Vi kanske ska kosta nån krona extra för landstinget då också.
Vid halv två idag skulle det ha kommit en endokrindoktor (kanske stavas så), som skulle börja utreda om hon behöver tillväxthormon. Kvart över två gav vi upp väntandet och gick ner till lekterapin, så fick de ringa upp oss när det kom nån. Och än har de då inte ringt... Får väl se om det blir imorgon istället.
Där nere blev vi tills de stängde. Tilda gjorde ännu mera julpynt som kan hängas upp på diverse ställen. Hon vill hänga allt i vardagsrummet, och jag försöker övertala henne att det blir jättebra julklappar. Antagligen blir det hennes linje i slutändan.

Karro har avklarat två dagar på nya jobbet, och vad jag förstår trivs hon alldeles utmärkt. Är en hel del nytt att lära sig, plus att de två där hemma måste komma upp på morgonen numera. Känns som att det blir jag som står för markservicen på helgerna när vi är hemma. Här blir man ju lite bortskämd kan jag villigt erkänna. Och tidigaste tiden att passa den här veckan är 9:30. Det blir inte lätt när jag ska börja jobba sen.

I morgon är det teater och fika på lekterapin, så då är den eftermiddan räddad också. Ska även försöka hinna med en sväng till sjukhusskolan, så hon inte tappar alltför mycket gentemot sina klasskompisar.

Snart dags för nattmacka och vänta ut "Frustrerte fruer" på tv. Innan det är slut är det ingen större idé att ringa hem för att säga god natt till sin älskling.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det låter som om ni har fått lite "vardag" nere i U-a?! Stämmer det?



Skulle ha varit roligt att se lite bilder på Tildas pynt!

=)



Krama tösen från mig!

2009-12-02 @ 08:51:42
Postat av: Monica

Ni verkar ha lite mysigt trots allt,får man säga så?

Tänk att du har lärt dig det ,andreas, att vänta med att ringa till DH är slut. Johan har inte fått in det än, ringer och stör varje tisdag ;0)

2009-12-03 @ 19:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0