Nu är man med i matchen igen!

Jajamensan.

Sitter i lägenhet i Uppsala och har det ganska bra. Inget bredband inkopplat och ingen som har öppet nätverk tyvärr, men mobilt bredband funkar ju också.
Ja, från igår får vi låna en av barncancerföreningens lägenheter. Känns helt okej att inte behöva bo på sjukhuset måste jag säga. Det blir lite längre att gå till strålningen, men det ska ju tydligen vara nyttigt har jag hört. Och nog för att jag hört att det skulle komma snö, men 1,5 dm under natten hade jag inte räknat med. Blev lite ställd när jag öppnade dörren och skulle knata iväg halv åtta imorse. Men Tilda tyckte det var mysigt. Tror jag det, hon satt ju i vagnen...

Fick reda på igår på strålningen att hon var tvungen att göra en ny mask inför nästa vecka, när hon ska ligga på mage och strålas. Hon var så stel i nacken förra gången hon gjorde en, vilket fick till följd att hon hade hakan ner mot bröstet. Då fick de en dålig vinkel på strålen och riskerade att stråla öga och svalg också. Risken är då att linsen i ögat blir förstörd. Det går att byta lins sa de, men om det går att undvika en operation genom att rikta om huvudet lite så vore det bra. Jag kunde inte annat än hålla med... Så klockan åtta imorse hade vi tid där för masktillverkning och CT. Gick hur bra som helst. Det var en stolt far igen som gick därifrån. Vi hade till och med tid att gå förbi lekterapin och ta en kaffe innan det var dags att gå till protonlabet. Och när vi stod vid dörrarna och satte på oss mössa och vantar kom Wera med mamma och skulle åka taxi dit. Så vi liftade.
De var försenade där idag, så det blev en timmes väntan. Men Tilda var nöjd ändå, för då hade vi tid att leka lite i snön. Tur att man fick med ordentliga vinterkläder till henne i alla fall, jag blev däremot lite blöt om ben och fötter. De tycker det är lite roligt att vi som kommer norrifrån är sämst klädd när det är vinter, men det jag väl bjuda på. Funderar på att komma i skoteroverall och storstövlar nästa vecka.

Imorgon kommer Karro och Tim ner och hälsar på oss! Äntligen lite sällskap i en vardagkväll. Fast så mycket till sällskap kanske det inte är i morgon kväll dock. De ska kliva upp vid tre för att åka med farfar till Mora och komma med tåget 6:22. Pigg och glad son imorgon måntro? De är i Uppsala innan affärerna öppnar på stan, det är inte illa med tanke på resväg. Kanske de hinner med till strålningen också, men då får tåget inte vara mycket försenat. Det visar sig. Hur som helst är det skönt att de kommer ner. Sen är tanken att vi ska åka hem allihop på fredag, så det är bara att hålla tummarna att maskinerna funkar som de ska.

Nu är det dags att titta på en dokumentär om Tjernobyl-olyckan på kunskapskanalen. Forna Sovjet tog verkligen hand om sina medborgare...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Visst är det härligt med snö!? Här på G-land har vi fått nästan 1 dm. Barnen är sååå lyckliga...



Krama om familjen från mig!

2009-12-16 @ 09:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0