Lördagkväll

Jobb för herrn i huset idag. Lite klippning av greener, och sen var det dags för städdag på banan. Mycket folk som kom i år. Kul!
Resterande del av familjen tog en lugn lördagförmiddag. Lagom när jag slutade hade de tagit sig till fots ner till den lokala speceributiken för inhandlande av kvällens delikatesser.
De var med andra ord på ICA och köpte lördagsgodis.
Ja ja. Jag träfade de där iaf, och sen bar det av mot hemmet. Städdag på banan följdes av städdag hemma. Men först fick jag faktiskt ta mig en liten tupplur. Blev väckt av Tim som pussade mig i pannan.
På em blev det bakning för kidsen. Chokladbollar heter det visst...
Farfar hit på middag en sväng. Tänkte grilla, men vi glömde köpa kol så det fick bli stekpannan istället. Det blev gott i alla fall.
Kvällen avslutas, efter Wild Kids och Elefantprinsessan, ute på altanen för oss "vuxna".
Det brukar bli så när det är sommar, eller vad man nu ska kalla det.
Raggsockor, filtar och infravärme på. Det kan ju inte bli så mycket kallare än så här, och ända vara sommar.
Mycket ljus har vi jämt tända, ser nog ut som ett sektmöte när nån åker förbi.
Mysigt är det hur som helst. Och så skönt att sitta här ute på sommarkvällarna. Det är nog favoritrummet i (utanför) huset.
En liten bild kan jag bjuda på. Darrig kvalité dock, knäppt med fånen.
Det kanske inte ser så socialt ut, med varsin dator, men vi kan faktiskt prata samtidigt. Eller hon iaf...
Tildastatus: Pigg och glad hela dagen.
Hon har fått humorn av sin far förresten. Är ironisk och sarkastisk mot sin lillebror. Han fattar NADA, och mamma skakar på huvudet. Det är pappas flicka det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0