Det är så kul att åka bil!

Idag blev det en tur till Mora. Service på bilen den här gången. Men barnen fick stanna i Idre på farfardagis. De hade ingen lust att ut och åka igen. Jag förstår dem faktiskt.

Men man kan inte annat än tycka att det var ganska skönt att åka iväg en dag utan di små. Tänk att gå en hel dag utan att behöva gå in i en leksaksaffär! En del blev det handlat, och bilen fick sig en omgång.

Kul förresten att de hade lånebil när vår var på service. En gammal Opel kadett från tidigt 80-tal. Det var lite annorlunda att köra.

-Bromsa!, skrek Karro när en korsning uppenbarande sig framför oss. Problemet var bara att jag redan bromsade. Jag visste inte att man var tvungen att trycka pedalen en dm till. Och satan vad man kunde få upp varvet när man skulle iväg. Jag ska nog aldrig mer skratta åt dessa pensionärer i keps som låter bilen yla som en varg i Sibirien. Been there, done that.

Det blev ännu roligare när vi fick tillbaka vår bil sen. Tur vi hade bältet på oss. Snacka om grisnit i första korsningen.

Sen blev det en dag på stan. Eller ja, Mora då. Och vi var inte ensamma. Många som hade klämdag idag tydligen. En annan har ju blivit lite folkskygg nu så här i lågsäsong, och det var inget större hit idag.

Handlade gjorde vi iaf. Till och med jag! Det mest förvånande var att Karro inte hittade så mycket kläder hon ville ha, men kanske lite mer till hemmet. Och det går ju på ett annat konto!

Barnen hade nog haft det bra idag också. Vid halv tio, när vi satt på ett fik och käkade en frukostmacka passade jag på att ringa till Blåbärsstigen och höra hur de hade det.
Jo då, de hade käkat frukost, fikat och skulle precis börja baka. Halv tio! Det hade nog inte hänt hemma...

Det var en en bra dag som avslutades med ett glas vin och lite stekt fläsk i soffan.

Ja, det blev en sväng på systemet för lite inhandlande av ett par flaskor gott rött också.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Är ni färdiga med köket??

Jag väntar på bildbevis..........



=)



Trevlig helg!!

2010-05-21 @ 14:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0