Inget bra på tv...

Riktigt darrig tv-kväll idag. Har i och för sig inte alldeles för många kanaler att välja på, men nåt borde väl finnas tycker man. Icke då.

Det blev en heldag i Björklinge. Inklusive både lunch och middag. Så idag var det vår tur att vara bortskämda. Och Tilda såg jag bara till när det var dags att äta, annars lekte hon med Noa och Linus hela tiden. Har inte en susning om vad de gjorde, men vi hörde skratt med jämna mellanrum så de hade roligt i alla fall.
Eftersom kameran ligger i Idre blir det inga bilder nu heller. Karro hade lite planer på att åka upp på fjället och åka skidor med Tim när de är lediga i två dagar, och då hade ju kameran passat bra. Det var innan vi såg väderprognosen... Nu lär det nog bli två kojdagar istället.

Vi passade på att testa att spela wii också, både jag och Tilda tyckte det var riktigt kul. Så den stora frågan nu är hur vi ska övertala frun i huset att det är alldeles nödvändigt att inhandla ett sådant. Förslag mottages med glädje. PS3 är min favorit och jag har försökt få in det i budgeten i ett par års tid, men med tanke på att barnen också ska kunna spela så hamnar nog det på önskelistan i några år till.

I morgon väntar stora sjukhusdagen den här veckan. Två läkarbesök, strålning och sjukgymnastik. Start 9:00 sen håller det på till 16:30, med en hel del dötid emellan. Läge för nån timme på lekterapin? Tur att smällkaramellsäsongen är slut så kanske man får lära sig nåt nytt. Eller kanske bara dricka kaffe. Man ska ju hålla sig till det man kan...

Man vänjer sig fort vid att vara hemma också. Nu känns det som en halv evighet innan man får träffa de sina igen, fast det bara är två dagar kvar. De här kortveckorna gör att stråltiden förlängs med en vecka pga alla röda dagar, men det är skönt att ha fått vara hemma i jul och nyår.

Kommentarer
Postat av: Nettan Olofsson (tidigare dahlström)

Följer er blogg och håller tummarna. Sist vi var uppe i Idre lekte vi med kusin Liam. De lekte väldigt mycket doktor med en massa eländesdiagnoser. Marie förklarade då att han och Tilda går i samma klass. Självklart har han koll på det där med tumörer då. Wii tycker jag ni ska ha. Både Clara 6 och Cornelia 4 tycker det är skoj. Sedan finns det ju wii fit som jag skall införskaffa mig så jag har möjlighet att träna och ha kul på samma gång. Det är ett jättebra argument både för hennes/ din och Tildas skull.



Kram och ha det så bra.

2010-01-07 @ 16:42:19
URL: http://olofssonsliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åhhh, darrig...ett gammalt favorituttryck. Tosse använde(använder?) det flitigt.



Förslag till övertalning kommer här:

" Älskling, eftersom jag äter så mycket skräpmat nere i U-A så är detta det PERFEKTA sättet att gå ner i vikt och det är ju roligt också!" För du måste ju köpa en wii fitboard, eller hur??!!

2010-01-08 @ 14:28:06
Postat av: Andreas

Wii fit i all ära, men med tanke på att jag gått ner 6 kilo sen Tilda blev sjuk faller nog det argumentet...

2010-01-08 @ 21:09:04
Postat av: Iliana

Hela familjen här i Sågliden spelar WII, till o med Ronny som egentligen hatar att spela spel=)

Det bästa med WII är att man måste röra på sig när man spelar, det är ju inget sitta still o glo in i tvn-spel. Kan du inte övertala henne, är ni välkomna hit så hon får pröva själv=)

2010-01-10 @ 18:39:12
URL: http://iliana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0