Blåbär

Det finns hur mycket båbär som helst här, och det kommer att bli lika mycket lingon. Men vi kommer inta att hinna plocka några för vi åker hem på onsdag. Tomas och Carolina följer med oss upp till Idre en sväng, ska försöka hinna med en kräftskiva!
Blåbär tar vi med hem och lägger i frysen. Idag har vi plockat i två omgångar. Andra turen hade vi med en varsin öl till de vuxna och choklad till barnen, det var gott!
Nu är det mys framför brasan med blåa fingrar.
Bilder får jag lägga ut när jag kommer hem, har inte varit förbi affären för att försöka byta.

Kommentarer
Postat av: Kristian

Det låter trevligt! Har inte ännu kommit så mycket blåbär hit, men om någon vecka så ska jag bege mig ut och plocka! Så att man kan göra en blåbärspaj :)

2009-08-04 @ 01:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0